Mer än bara bokföring!
Dobra erbjuder omfattande bokföringstjänster som anpassas efter ditt företags behov. Vårt erfarna team hjälper dig med alla aspekter av ekonomihantering, så att du kan fokusera på din kärnverksamhet.

Kundfokuserade bokföringstjänster utan överraskningar
Vi har märkt att våra kunder förväntar sig mer av sina bokförare än bara traditionell bokföring. De har ofta frågor om kollektivavtal, branschspecifika regler eller bokföringskrav. Vi vill vara en pålitlig partner som kunderna alltid kan kontakta för stöd eller svar, vare sig det gäller avskrivningar, kollektivavtal eller bokföringsregler. Allt detta ingår i vår tjänst utan extra kostnader.
Vi förstår också att oväntade kostnader är en av de största irritationerna för kunder. Därför är vi tydliga från början om vad som ingår i tjänsten. Vårt mål är att erbjuda en så heltäckande tjänst som möjligt till ett fast pris, så att våra kunder kan lita på att det inte dyker upp några otrevliga överraskningar. Hos oss är bokföring både noggrant utförd och kundvänligt hanterad med full transparens.
monitor erp
Monitor ERP – Din partner för effektiv bokföring
Monitor ERP är ett av de ledande ERP-systemen för tillverkande företag och utvecklas kontinuerligt för att erbjuda bättre lösningar till sina kunder. Systemet möjliggör bokföring direkt inom plattformen, vilket gör ekonomihanteringen smidigare och mer effektiv.
På Dobra har vi haft ett långsiktigt samarbete med Monitor ERP för att kunna erbjuda våra kunder en heltäckande och pålitlig bokföringslösning. Vi håller våra bokförare uppdaterade om systemets utveckling och erbjuder expertråd kring inställningar och möjligheter inom Monitor.
Även om Monitor ERP har en bred funktionalitet saknar det för närvarande en lönefunktion. Därför måste lönehantering skötas i ett separat system. Här erbjuder Dobra flexibla och effektiva lösningar för att överföra data från Monitor ERP till olika lönesystem. Detta säkerställer smidiga processer för både ekonomi och lönehantering, vilket stöder ditt företags verksamhet på bästa möjliga sätt.
Bokföringsprogram
Använda kundens egna bokföringssystem – Vad innebär det?
När vi säger att vi använder kundens system menar vi att vi anpassar oss till det bokföringssystem som kunden valt. Om kunden inte redan har ett system kan vi hjälpa till att skaffa en licens för ett program som passar deras behov. Om de redan använder ett bokföringssystem fortsätter vi att använda det. Detta gör det enkelt att byta bokföringsbyrå, eftersom den nya byrån bara behöver tillgång till det befintliga systemet för att fortsätta där den tidigare slutade.
Vårt mål är att erbjuda utmärkt service till ett konkurrenskraftigt pris, så att våra kunder känner sig trygga i sitt val av bokföringsbyrå. Vi vill att våra kunder ska vara nöjda med sitt val, även om de får erbjudanden från andra håll.
De system vi använder dagligen och erbjuder våra nya kunder inkluderar Netvisor, Monitor ERP, Fennoa och Procountor. Om kunden använder ett annat system och vill byta till våra tjänster hittar vi oftast en lösning även för det. Genom att anpassa oss till kundens behov säkerställer vi att bokföringshanteringen är enkel, flexibel och smidig.



Fråga mer så hittar vi en lösning
tillsammans.
Fast pris utan överraskningskostnader!
Vi erbjuder ett fast pris och fakturerar inte separat för småsaker som samtal och liknande. Vårt mål är att erbjuda våra kunder tydlig och transparent prissättning, vilket underlättar planeringen av budgeten och förhindrar uppkomsten av oväntade kostnader.
Gratis kommunikation och rådgivning!
Hos oss är kommunikation och telefonrådgivning alltid kostnadsfria. Du kan alltid kontakta oss för att fråga om råd eller få mer information utan att kostnaderna ökar. Vi är här för dig och erbjuder gärna support och svar på alla dina frågor.
Överenskommelse om tilläggsarbete i förväg!
Strävar vi efter att erbjuda en fast pris och hålla oss till det, men om en kund vill ha extra hjälp som inte ingår i det ursprungliga erbjudandet, meddelar vi detta i förväg. Kunden har möjlighet att godkänna eller avvisa tilläggsarbetet.
Aktiva tips för att förbättra resultaten!
Vi strävar kontinuerligt efter att maximera lönsamheten för ditt företag och delar värdefulla insikter utan att du behöver fråga. På så sätt kan du göra förbättringar för att maximera dina resultat på bästa möjliga sätt.
kirjanpitäjän vaihtaaminen
Låter det som mycket jobb att byta bokförare?
På Dobra arbetar vi endast med elektronisk bokföring, vilket innebär att när en kund byter till oss, så tar de antingen i bruk ett elektroniskt system eller så fortsätter vi i det tidigare systemet. Om du ännu inte använder ett elektroniskt system, är det nu en bra tid att börja, och Dobra hjälper dig med det. Om du redan har ett elektroniskt system räcker det med att du ger oss inloggningsuppgifterna till ditt system och ger de behörigheter vi behöver på suomi.fi, så tar vi hand om resten.

Cramo i Karleby fick hjälp att växa och hålla koll på sin ekonomi
”Bytet till Dobra var mycket enkelt. Jag gav inloggningsuppgifter åt dem, och så fortsatte de där våra tidigare bokförare slutade. Hela processen har varit mycket enkelt och är det fortfarande, vilket är något jag uppskattar mycket.”
— Lucas Grankulla, VD på Ab Tomaskin Oy

JRT Bygg fick branschkunskap från sina bokförare
”Hos Dobra har vi haft samma kontaktperson sedan början, och det har vi varit mycket nöjda med.”
— Tommy Tupeli, VD på JRT Bygg
