Bokföring

Mer än bara
bokföring!

Bokföring

Mer än bara bokföring!

Vi märkte att våra kunder ville få ut mer av sina bokförare. Ofta undrar våra kunder över de regler som gäller för specifika kollektivavtal, branscher osv. Vi vill vara där för våra kunder, så de kan ringa oss om de har frågor om avskrivningar, kollektivavtal, bokföringsregler osv. Och naturligtvis ingår allt i priset. Vi har märkt att det som stör våra kunder mest är när de har fått betala extra kostnader som de inte var medvetna om. Vi är tydliga från början om vad som ingår i tjänsten och försöker inkludera så mycket som möjligt i priset

Monitor ERP

ERP-system med bokföringsmodul

Monitor ERP är en av de ledande ERP-systemen för tillverkande företag. De utvecklar ständigt sin produkt och ger sina kunder möjlighet att bokföra direkt i systemet. På Dobra har vi länge samarbetat med Monitor för att erbjuda deras kunder en lösning för bokföring. Vi håller våra bokförare uppdaterade om programmet och kan ge råd om inställningar och möjligheter som gäller bokföring med programmet. Monitor ERP har för närvarande alla funktioner utom en lönemodul. Lönemodulen måste därför lösas på ett annat sätt. På Dobra har vi flera

Bokföringsprogram

Vi bokför i kundens egna program

Vad betyder det egentligen att vi bokför i kundens egna program? Det betyder att vi skaffar en licens i ett bokföringsprogram åt kunden om de inte redan har ett, och om de redan har ett eget bokföringsprogram de använder forsätter vi i det. På det här sättet är det enkelt för kunden att byta bokföringsbyrå, eftersom den nya bokföringsbyrån endast behöver få tillgång till programmet de använder och forsätta där den tidigare bokföringsbyrån slutat. Vi vill erbjuda våra kunder ett bra pris och en bra service, så att även om de får erbjudanden från andra ställen, så skall de känna att de redan har rätt bokföringsbyrå, oavsett hur länge de vart kund hos oss. De program vi dagligen arbetar i och kan erbjuda nya kunder är Netvisor, Monitor ERP, Fennoa och Procountor. Om en kund har ett annat program och vill byta till oss, så finns det nog oftast lösningar för det också.

Fördelar med att välja Dobra

Fast pris utan överraskningskostnader

Vi erbjuder ett fast pris och fakturerar inte separat för småsaker som samtal och liknande. Vårt mål är att erbjuda våra kunder tydlig och transparent prissättning, vilket underlättar planeringen av budgeten och förhindrar uppkomsten av oväntade kostnader.

Gratis kommunikation och rådgivning

Hos oss är kommunikation och telefonrådgivning alltid kostnadsfria. Du kan alltid kontakta oss för att fråga om råd eller få mer information utan att kostnaderna ökar. Vi är här för dig och erbjuder gärna support och svar på alla dina frågor.

Överenskommelse om tilläggsarbete i förväg

Strävar vi efter att erbjuda en fast pris och hålla oss till det, men om en kund vill ha extra hjälp som inte ingår i det ursprungliga erbjudandet, meddelar vi detta i förväg. Kunden har möjlighet att godkänna eller avvisa tilläggsarbetet.

Aktiva tips för att förbättra resultaten

Vi strävar kontinuerligt efter att maximera lönsamheten för ditt företag och delar värdefulla insikter utan att du behöver fråga. På så sätt kan du göra förbättringar för att maximera dina resultat på bästa möjliga sätt.

Byte av bokförare

Låter det som mycket jobb att byta bokförare?

På Dobra arbetar vi endast med elektronisk bokföring, vilket innebär att när en kund byter till oss, så tar de antingen i bruk ett elektroniskt system eller så fortsätter vi i det tidigare systemet. Om du ännu inte använder ett elektroniskt system, är det nu en bra tid att börja, och Dobra hjälper dig med det. Om du redan har ett elektroniskt system räcker det med att du ger oss inloggningsuppgifterna till ditt system och ger de behörigheter vi behöver på suomi.fi, så tar vi hand om resten.

Dobra erbjuder följande tjänster

Fråga mer så hittar vi
tillsammans en lösning

Referenser

Utforska våra kundberättelser

Cramo i Karleby fick hjälp att växa och hålla koll på sin ekonomi

JRT Bygg fick branschkunskap från sina bokförare

FAQ

Vi har inte vårt eget bokföringsprogram, utan vi använder det befintliga programmet hos kunden. Om kunden inte har ett eget program eller vill byta, kan vi erbjuda flera olika lösningar, som till exempel Netvisor

Absolut! Vi välkomnar övergångar mitt i ett räkenskapsår. Vår erfarna personal kommer sköta överföringsprocessen så långt de går på egen hand, så att du inte behöver göra mer än vanligt. Vi förstår att företag kan behöva byta bokföringstjänst av olika skäl, och vi är här för att göra övergången så enkel och bekväm som möjligt för dig. Kontakta oss när du är redo att göra bytet, och vi tar hand om resten så att du kan fokusera på att driva ditt företag.

Självklart! Vi välkomnar alla typer av företag och branscher. Vår målsättning är att erbjuda skräddarsydda bokföringstjänster som passar ditt företags unika behov, oavsett vilken bransch du verkar inom. Vi är här för att sköta din ekonomi och stödja din verksamhet, oavsett om du driver ett nystartat företag eller ett etablerat företag. Kontakta oss för att diskutera hur vi kan hjälpa just ditt företag att växa och blomstra.

Namn(Obligatoriskt)
Om du har 5 anställda och betalar löner två gånger i månaden är svaret 10
Bokföringsprogram
Var hörde du talas om Dobra?