Asiakastarina: Casa Delivery
Casa Delivery turvaa henkilöstötarpeensa sesonkien keskellä Dobran avulla
Nimeni on Miko Pelkonen, ja toimin operatiivisena päällikkönä Casa Deliverylla. Vastaan Suomen kenttätoiminnoista. Olemme suomalainen yritys, joka tarjoaa muuttopalveluita valtakunnallisesti niin yksityisille kuin yrityksillekin. Toimintamme on vahvasti kausiluonteista – sesongit vaikuttavat työmäärään voimakkaasti, ja tämä tuo mukanaan haasteita henkilöstön määrän mitoittamiseen.

Katso video
Mitä yrityksesi tekee?
Casa Delivery tarjoaa muutto- ja kuljetuspalveluita koko Suomen alueella. Toimimme useilla paikkakunnilla, ja työt painottuvat erityisesti kiirejaksoihin. Tarvitsemme usein nopeasti lisäkäsiä esimerkiksi apukuljettajan tai kuljettajan rooleihin. Työnkuva edellyttää asiakaspalveluhenkisyyttä, kielitaitoa ja perusvalmiuksia kuormien käsittelyyn.
Miten henkilöstövuokraus on sujunut Dobran kanssa?
Olemme tehneet yhteistyötä Dobran kanssa muutaman kuukauden ajan, ja he ovat osoittautuneet meille erittäin toimivaksi kumppaniksi. Yhteistyö lähti liikkeelle henkilökohtaisen suosittelun kautta, mutta sen jälkeen asiat ovat edenneet hyvin mutkattomasti. Käytännössä meidän ei ole tarvinnut kuin ilmoittaa työntekijän tarve ja ajankohta, ja Dobra on hoitanut kaiken muun.
Yhteistyö on mahdollistanut meille joustavan ja nopean reagoinnin yllättäviin tilanteisiin, kuten äkillisiin ruuhkiin tai sairastapauksiin. Dobran kautta olemme saaneet käyttöön paikallisia vakiotuuraajien ryhmiä, joista löytyvät meille sopivimmat tekijät.
”Olemme saaneet apua juuri silloin, kun sitä on tarvittu – ilman että meidän on itse täytynyt pyörittää raskaita rekrytointiprosesseja.”
Miten työn laatu ja henkilöstön sopivuus on vastannut odotuksia?
Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Dobran kautta saamiimme työntekijöihin. Parhaat tekijät ovat vakiintuneet osaksi toimintaa ja tulevat tutuksi myös kenttähenkilöstölle. Luonnollisesti joskus vastaan tulee myös tilanteita, joissa työntekijä ei ole sopinut tehtävään – mutta tällöin Dobra on reagoinut nopeasti ja hallinnoinut tilanteen ammattimaisesti. Tämä vähentää meidän riskejä ja säästää aikaa.
”Dobra on hoitanut myös haastavat tilanteet hyvin. Meidän ei ole tarvinnut huolehtia palkkauksista tai siitä, jos joku ei täytäkään odotuksia.”
Mitä hyötyä yhteistyöstä on ollut liiketoiminnalle?
Yhteistyö Dobran kanssa on helpottanut arkeamme merkittävästi. Meillä on ollut enemmän aikaa keskittyä ydintoimintaan, ja työkuormien suunnittelu on ollut ennakoitavampaa. Mahdollisuus hankkia luotettavaa lisätyövoimaa lyhyelläkin varoitusajalla on ollut suuri etu etenkin sesonkien aikana, jolloin työmäärä saattaa moninkertaistua viikossa.
”Dobra tuo meille selkänojan sesonkien vaihteluihin. Me voimme keskittyä tekemään työt hyvin, kun tiedämme, että henkilöstöpuoli on kunnossa.”
Suosittelisitko Dobraa muille yrityksille?
Ehdottomasti. Suosittelen Dobran palveluita erityisesti yrityksille, joilla on ajoittain suurempaa työvoimantarvetta tai paljon vaihtelua työkuormassa. Dobra tekee yhteistyön helpoksi ja vastaa tarpeisiin nopeasti. Tulemme varmasti jatkamaan yhteistyötä myös tulevaisuudessa.
”Dobra on ollut meille oikeasti arvokas kumppani. Yhteistyö on sujuvaa, joustavaa ja luotettavaa – juuri sellaista mitä tällaisessa liiketoiminnassa tarvitaan.”
JRT Rakennus sai toimialatuntemusta kirjanpitäjiltään
Tommy Tupeli, toimitusjohtaja, JRT Rakennus

Cramo Kokkola sai apua kasvamiseen ja talouden hallintaan
Lucas Grankulla, Ab Tomaskin Oy:n toimitusjohtaja

”Suosittelisin yrityksiä kokeilemaan!”
— Magnus Björkskog, Amada

Onko sinulla kysymyksiä?
Ota rohkeasti yhteyttä jos sinulla on kysymuksiä. Hae avoin työpaikka tai jätä avoin hakemus.

Antti Flander
Myynti
+358 44 545 1370
antti.flander@dobrafinland.fi