Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Skip to content

Asiakastarina: Cramo

Cramo Kokkola sai apua kasvamiseen ja talouden hallintaan

Olen Lucas Grankulla, Ab Tomaskin Oy:n toimitusjohtaja, joka vastaa tällä hetkellä Cramon toiminnasta Kokkolassa. Minulla on päävastuu, mutta rakennamme yritystä yhdessä muiden työntekijöiden kanssa. Vuonna 2019 ostimme Ab Tomaskin Oy:n, joka vastasi aiemmin Cramon toiminnasta Pietarsaaressa. Kahden vuoden jälkeen Pietarsaaressa meille tarjottiin mahdollisuutta ottaa haltuun Cramon toiminta Kokkolassa. Hyväksyimme tarjouksen, mutta työmäärä kasvoi nopeasti liian suureksi. Päätimme siksi myydä Pietarsaaren liiketoiminnan ja keskittyä enemmän Kokkolaan, jossa näimme kasvavan markkinan. Henkilökohtaisesti olen tehnyt täydellisen
uranvaihdon. Olen aiemmin työskennellyt muilla aloilla, mutta minulla on suuri kiinnostus tähän liiketoimintaan.

Kuinka Dobra on auttanut teitä?

Henkilökohtaisesti minulla ei ole kokemusta kirjanpidosta, joten on ollut hienoa, että meillä on asiantuntijoita, joihin voi ottaa yhteyttä jopa yksinkertaisissa asioissa. On paljon asioita, joita on seurattava, mutta meillä on erinomaisia kirjanpitäjiä. Olen nopea oppimaan uusia tietokoneohjelmia, joten nykyisen ohjelmamme käyttö on ollut helppoa, ja Dobra auttaa asetusten ja kirjanpito kysymyksien kanssa.

Kun kyse on tietojen saamisesta järjestelmästä, kuukausiraportin saaminen Dobra:lta kestää yleensä vain päivän sen jälkeen, kun kaikki luvut ovat järjestelmässä. Tämä on ollut erittäin hyödyllistä yrityksen kannattavuuden nopeaan seurantaan jokaisen kuukauden lopussa. On myös ollut helpotus voida kysyä kysymyksiä erilaisista laeista ja säännöksistä. On ollut rauhoittavaa minulle, ettei minun tarvitse huolehtia tällaisista asioista ja että voin luottaa kaiken hoidettavan
oikein.

Miten siirtyminen Dobra:lle sujui?

Siirtyminen Dobra:lle oli hyvin helppoa. Annoin heille kirjautumistiedot, ja he jatkoivat siitä, mihin edelliset kirjanpitäjämme jäivät. Koko prosessi on ollut erittäin helppoa ja on edelleen, mikä on jotain, jota arvostan suuresti.

Dobra:lla meillä on ollut sama yhteyshenkilö alusta lähtien, kun taas monissa muissa paikoissa voi olla useita kirjanpitäjiä vuoden aikana. Ymmärrän, että se toimii paremmin pienessä yrityksessä, mutta mielestäni Dobra on suunnitellut hyvin, jotta asiakas saa parasta mahdollista palvelua. Tähän mennessä minulla on vain positiivisia kokemuksia Dobra:sta.

Miten kommunikaatio Dobra:n kanssa on sujunut?

Mielestäni kommunikaatio Dobra:n kanssa on ollut erittäin hyvää. Jos en ole saanut välitöntä vastausta, he ovat tarkistaneet asian ja ilmoittaneet meille myöhemmin. He ovat myös tiedottaneet minua ja antaneet neuvoja hyvissä ajoin mahdollisista muutoksista kirjanpidossa tai liiketoiminnassa.Tämä voi liittyä esimerkiksi asioihin, jotka kannattaa tehdä saavuttaaksemme parhaat mahdolliset tulokset.

Hyvä esimerkki siitä, miten Dobra on ottanut yhteyttä meihin omasta aloitteestaan, on silloin, kun olemme poikenneet budjetoidusta tuloksesta vuoden alussa. Silloin Dobra on ilmoittanut meille hyvissä ajoin, että meidän tulisi säätää ennakonpidätystä, jotta emme saisi jäännösveroa vuoden lopussa. He ovat myös ilmoittaneet, milloin on kannattanut tehdä investointeja ja muuta semmoista. Tämä on ollut erittäin mukavaa, jotta olen voinut keskittyä muihin työtehtäviin.

Miten yhteistyö Dobra:n kanssa on sujunut?

On ollut mukavaa keskustella asioista jonkun kanssa. Usein olet yksin roolissasi pienen yrityksen johtajana, ja Dobra onkin ollut tärkeässä roolissa tarjoten ajatuksia ja näkökulmia asioihin eri perspektiivistä. Minä olen toki se lopullisessa vastuussa oleva johtaja, mutta on tärkeää saada ideoita ja miettiä erilaisia asioita jonkun muun kanssa kuin vain itseni.

En tarvitse tapaamisia kasvotusten, joten emme ole pitäneet paljon paikan päällä tapaamisia, mutta olemme jatkuvasti kommunikoineet Teamsin ja puheluiden välityksellä. Mielestäni se on ollut kätevää, koska se on toiminut hyvin, ja olemme säästäneet aikaa matkustamiselta.

Kun kirjanpitäjä on ollut lomalla, olemme saaneet hyvissä ajoin tiedon siitä, milloin yhteyshenkilömme on vapaalla ja kuka on väliaikainen yhteyshenkilö. Henkilökohtaisesti pidän tärkeänä, että kaikki saavat lomaa, joten jos viestintä tapahtuu selkeästi ja hyvissä ajoin, se ei ole
ongelma, ja siinä Dobra on myös onnistunut erittäin hyvin.

Mikäli mikään ei muutu, olemme erittäin tyytyväisiä asiakkaita tulevaisuudessa, ja voimme lämpimästi suositella Dobra:a muille.

Onko sinulla kysymyksiä?

Ota rohkeasti yhteyttä jos sinulla on kysymuksiä. 
Hae avoin työpaikka tai jätä avoin hakemus.

Anna-Karin Snellman

Rekrytointipäällikkö
+358 50 350 0127
anna-karin.snellman@dobrafinland.fi