Rekrytointipalvelut

Vapauta
Työaikaa!

Rekrytointipalvelut

Vapauta työaikaa!

Rekrytointi on vaikeaa ja vaatii paljon työtä. Aluksi kartoitetaan, miten hakijoita saadaan sisään ja mitkä kanavat ovat hyviä riippuen työtehtävästä. Sen jälkeen on kerättävä hakemukset järjestelmällisesti ja GDPR-sääntöjen mukaisesti. Lopuksi on varmistettava, että kaikki hakijat saavat hyvän kohtelun, oli vastaus myönteinen tai kielteinen. Kaikki tämä on vaikeaa, jos et tee sitä päivittäin ja sinulla ei ole ohjelmia ja rakennetta sen tekemiseen. Ulkoistamalla rekrytointi meille voitte käyttää ohjelmia, joita käytämme, ja varmistaa, että kaikki hakijat saavat oikean kohtelun. Samalla vapautatte paljon työaikaa, jonka voitte käyttää myynnin lisäämiseen ja yrityksenne kasvattamiseen.

Rekrytointipalvelut

Miksi rekrytoinnit tulisi ulkoistaa?

Rekrytointipalvelut

Milloin rekrytoinnit tulisi ulkoistaa?

Minkälaisia työntekijöitä löydämme?

Kysy lisää, niin löydämme
yhdessä ratkaisun.

Prosessi

1. Tilaus

Asiakas informoi meitä työtehtävistä ja työntekijän vaatimuksista, kuten alkuperästä, kielitaidosta, kokemuksesta ja pätevyydestä.

2. Haku

Luomme ja markkinoimme työpaikkailmoituksia, etsimme aktiivisesti eri kanavien kautta ja teemme yhteistyötä muiden yritysten kanssa nopeamman tuloksen saavuttamiseksi.

3. Karsinta

Haastattelemme ja varmistamme ehdokkaiden osaamisen sekä teemme referenssitarkistuksia tarkkaan valintaprosessin varmistamiseksi.

4. Esittely

Esittelemme asiakkaalle mielestämme tehtävään sopivia ehdokkaita ja lähetämme asiakkaalle CV:n sekä arviomme ehdokkaasta.

5. Soveltuvuus-arvioinnit

Jos asiakas haluaa pitää omat haastattelunsa, järjestämme toisen haastattelukierroksen ja tarvittaessa järjestämme soveltuvuustestejä.

6. Asiakas valitsee

Asiakas valitsee yhden tai useamman jäljellä olevista ehdokkaista, ja hyväksynnän jälkeen huolehdimme käytännön järjestelyistä, jotta työ voi alkaa oikeaan aikaan.

7. Teillä on uusi tähti tiimissäsi

Työ alkaa. Jos työntekijä ei suorittaa niin kuin on sovittu tai lopettaa työn 6 kuukauden kuluessa, etsimme maksutta uuden työntekijän.

UKK

Monet yritykset valitsevat ulkoistaa rekrytointinsa eivät siksi, että ne eivät pystyisi hoitamaan sitä itse, vaan siksi, että heillä ei ole aikaa / välineitä tähän ja antaakseen hakijoille nopeaa ja ammattimaista palvelua.

Dobralla on kanavat, työkalut ja yhteistyökumppanit, jotka tekevät meille helpommaksi löytää ehdokkaita kuin jos emme päivittäin työskentelisi rekrytoinnin parissa. Meillä on myös rutiineja lähes kaikessa, jotta voimme kustannustehokkaasti löytää henkilöitä, jotka sopivat asiakkaan yritykseen.

GDPR

Tietosuojalaki vaatii myös, että pidetään kirjaa siitä, mitä tietoja voi säilyttää ja mitkä olisi poistettava. Tämä voi olla vaikeaa, jos käsitellään sähköpostilla tulleita hakemuksia. Valitsemalla meidät saat käyttöösi tietojärjestelmän, joka auttaa automaattisesti seuraamaan ehdokkaiden GDPR-tilannetta.

Ulkoisen avun käyttö työntekijöiden rekrytoinnissa samanaikaisesti oman rekrytoinnin kanssa voi aiheuttaa riskin, että molemmat osapuolet löytävät saman ehdokkaan. Tällaisten tilanteiden välttämiseksi asiakkaan on edullista olla järjestämättä rekrytointia itse samanaikaisesti. Jos he kuitenkin valitsevat tehdä niin ja ehdokas hakee molempiin, hänet katsotaan Dobran ehdokkaana. Tämä tarkoittaa, että meillä on oikeus laskuttaa onnistuneesta rekrytoinnista tälle ehdokkaalle.

Henkilöstövuokrauksen ja rekrytoinnin rekrytointiprosessit ovat suurelta osin samanlaisia, lukuun ottamatta työntekijän palkkausta koskevaa sopimusta. Henkilöstövuokrauksessa työntekijä työllistyy Dobran kautta ja me vuokraamme työntekijän asiakkaalle, kun taas rekrytoinnissa työntekijä palkataan suoraan asiakkaan palvelukseen.

Jos Dobra vuokraa työntekijän, hoidamme kaikki työnantajavelvoitteet ja asiakas maksaa vain tehdyistä työtunneista. Suorarekrytoinnissa henkilö palkataan suoraan asiakkaan toimesta, joka tarkoittaa, että asiakas maksaa yhden rekrytointimaksun rekrytoinnista ja vastaa tämän jälkeen itse työnantajavelvoitteista.

Rekrytoinnin hinnoittelu perustuu palkatun työntekijän kuukausipalkkaan. Rekrytoinnista perittävä maksu vaihtelee usein 1–3 kertaa kuukausipalkan suuruudesta, tehtävän vaikeusasteesta riippuen.

Näiden kustannusten lisäksi voidaan laskuttaa esimerkiksi sanomalehti-ilmoituksista ja markkinointikuluista aiheutuneita kuluja, mutta tästä tehdään aina suunnitelma ennen rekrytointiprosessin aloittamista.

Kun asiakas tilaa työntekijän, sovimme yhdessä asiakkaan kanssa työntekijän profiilista ja rekrytoinnin aikataulusta. Kartoitamme silloin millaisesta työntekijästä on kyse ja arvioimme todennäköisyyden löytää joku työpaikkailmoitusten avulla annetun aikataulun puitteissa. Voimme antaa neuvoja aiempien kokemusten perusteella, mutta lopullisen päätöksen siitä, miten edetä, tekee asiakas.

Hiljainen rekrytointi on sopiva vaihtoehto, kun yritys etsii työntekijää, mutta ei halua rekrytointiprosessin olevan julkista. Toimiva tilanne hiljeiselle rekrytoinnille on myös silloin, kun halutaan tukea käynnissä olevaa rekrytointiprosessia tuomalla lisää vaihtoehtoisia ehdokkaita ja laajentamalla ehdokasaluetta.

Hiljaisen rekrytoinnin haittapuoli on, että se saattaa tehdä vaikeammaksi houkutella ehdokkaita yrityksen brändin avulla, mikä voi johtaa vähäisempään hakijamäärään. On siksi tärkeää harkita huolellisesti, mikä lähestymistapa sopii parhaiten yrityksellenne kyseisessä tilanteessa.

50% rekrytointimaksusta laskutetaan ennen hakuprosessin aloittamista, kun taas jäljellä oleva 50% laskutetaan onnistuneen rekrytoinnin jälkeen.

Jos emme jostain syystä onnistu löytämään ehdokasta annetun aikataulun puitteissa, pidennämme hakuaikaa ilman lisäkustannuksia. Jos tämä ei johda tuloksiin, loppuosa 50% rekrytointimaksusta ei laskuteta, ja jo maksetut 50% palautetaan teille.

Jos sen sijaan onnistumme löytämään sopivan ehdokkaan, takuuaika on 6 kuukautta. Tämä tarkoittaa, että jos ette ole tyytyväisiä ehdokkaaseen tämän ajanjakson aikana, etsimme teille uuden ehdokkaan ilmaiseksi.